Корпоративният ни Уеб-сайт

Тук можете да видите корпоративнията уеб-сайт на MetLife и последните новини за MetLife по целия свят.

 

www.metlife.com

 

Новини и информация за инвеститорите

Тази страница съдържа новини и съобщения на МетЛайф Юръп д.а.к. - Клон България

Още новини можете да разгледате тук 

На 8 февруари 2018г. в Интерпред София се проведе седмото издание на станалото вече традиция за HR общността изложение HR Industry. В рамките на един ден, събитието ежегодно среща близо 50 компании, предлагащи услуги в сферата на човешките ресурси с над 500 HR мениджъри и управители на български и международни компании.

По време на изложението присъстващите имаха възможността да посетят щандовете на десетки компании и организации, опериращи в помощ на HR бизнеса у нас, и да се запознаят в детайли с техните услуги от областите, свързани с привличането, развитието и мотивирането на служителите.

 

„За нас това партньорство през всички тези години значи много.Като компания ние сме лидери в придобивките за служители.Именно затова вярваме, че привличането на кадри, обучението им и качественото задържане на този капитал е ключовият фактор за успех на всяка една индустрия.През последните години именно този форум се утвърди като място за споделяне на  новите тенденции в организацията и управлението на човешкия капитал.“- сподели Анита Кирилова, Търговски директор на МетЛайф.

 

Основен елемент от събитието бе и специализираната семинарна програма, по време на която специалисти от компаниите-участници дискутираха най-актуалните теми, свързани с дейността на HR професионалистите.

​През януари 2017 г. МетЛайф България представи на пазара обновена застраховка „Живот“, свързана с инвестиционен фонд, посредством своите посреднически и банкови канали.

Застраховката „Живот“, свързана с инвестиционен фонд, е преработена така, че да обединява стойностното предложение към клиента и дългосрочната рентабилност за Дружеството с помощта на атрактивни и конкурентни характеристики. Продуктът е въведен на пазара, подкрепен от актуализиран и подобрен електронен инструмент за визуализация. Инструментът е разработен да осигури възможно най-висока степен на удовлетвореност на клиентите. Той поднася информацията и подпомага разбирането на този модерен метод за спестяване по един прозрачен и ефективен начин.

 

Любов Генчева, продуктов актюер в МетЛайф България, казва: „По време на разработването на новия продукт, свързан с инвестиционен фонд, нашето внимание беше насочено едновременно към това да осигурим висока степен на удовлетвореност на клиента, конкурентно позициониране по отношение на подобни  продукти и рентабилност в дългосрочен план. Успяхме да създадем проект на продукт, който възнаграждава постоянството и продължителния срок на действие на полиците чрез по-ниски нива на таксите и по-високи бонуси. Като екип положихме сериозни усилия за опростяване на процеса по сключване на договорите за двата дистрибуторски канала. Като използваме действителното развитие на цените във фондовете в исторически план, електронната визуализация позволява на нашите клиенти да видят какъв би бил резултатът от техните спестявания, ако ги бяха инвестирали при нас преди 20 години. Това е един уникален начин за представяне на нашия пазар, който е и много по-надежден спрямо често използваните произволни прогнози за бъдещето. Искрено вярваме, че нашият нов продукт, свързан с инвестиционен фонд, напълно отговаря на критериите за предоставяне на смислени, стойностни и успешни решения за дисциплинирано и дългосрочно спестяване.    

 

HR industry е между най-мащабните HR събития у нас и за поредна година представя пълния спектър на HR аутсорсинг услуги, най-новите тенденции и иновации в областта. Изложението е подходящ начин за сверяване на часовника на работодатели, които отделят нужното внимание на стратегическо планиране на човешките ресурси и е без аналог в България.

 

След участие в откриването, заедно с партньорите от Job Tiger, един от търговските директори на МетЛайф Анита Кирилова даде началото на семинарната програма. Тема на презентацията бяха възможностите за повишаване удовлетвореността на служителите  в условия на съществуващи финансови ограничения. За интереса, който темата предизвика, можем да отсъдим по многобройните посетители на щанда на МетЛайф, част от които заявиха желанието си да бъдат наши партньори.

 

И тази година над 45 фирми и организации предоставиха разнообразни решения на работодателите, чийто приоритет е грижата към служителите. Изложението беше посетено от над 550 гости, по-голямата част от които HR мениджъри и управители на фирми.

 

Повече информация за изложението може да намерите тук:

http://jobtiger.tv/hr-industriya/profesionalnoto-izlozhenie-hr-industry-se-provede-uspeshno-za-shesta-godina

МетЛайф България продължаваме усилено работата по проекта "Знания, които променят живота" (LifeChanger) в сътрудничество в Джуниър Ачийвмънт България. Проектът се осъществява с подкрепата на Фондация МетЛайф и цели повишаването на финансовата грамотност на гимназисти.

За да Ви покажем как минава един учебен час, събрахме впечатленията на един от нашите доброволци, участващ за втора година като преподавател. През изминалата седмица Мария Димитрова представи пред десетокласници от столичното 108 СОУ "Никола Беловеждов" най-важните неща, които те трябва да знаят за застраховането и помогна на учениците да решат няколко казуса. Тя обясни, че застраховането е услуга, предназначена да осигури финансова защита на нашия стандарт на живот сега и в бъдеще, и попита учениците какво знаят за различните видове застраховки. Десетокласниците отговориха, че са запознати с основната защита на застраховка Живот-подсигуряване на финансова подкрепа при смърт и, освен това, показаха завидно желание да обогатят знанията си в тази област. Мария Димитрова поясни, че това е само част от широкия спектър нужди, които застрахователните програми са в състояние да удовлетворят като даде пример със застраховка Живот свързана с инвестиционен фонд."Избирате определена сума, която да внасяте регулярно за дълъг период време – наричаме я застрахователна премия. Тя бива инвестирана в различни финансови инструменти, в резултат на което трупа доходност.По този начин се образува значима по размер сума, която е в състояние да подсигури образование за децата, да запази в добра степен стандарта на живот след пенсиониране или да помогне за постигане на други финансови цели“. Димитрова обясни на учениците, че освен да защитим и подсигурим бъдещите си разходи, можем и трябва да се грижим и за настоящето. Тя обърна внимание на учениците, които водят активен начин на живот, че е важно да имат застраховка "Злополука". Този вид застраховка покрива значимите непредвидени разходи, които могат да възникнат инцидентно. След като на децата бяха преподадени основните неща, които трябва да знаят за процеса по застраховане, им бяха дадени няколко казуса. Бяха описани различни случаи като катастрофи, получаване на травми и т.н. като учениците имаха за задача да асоциират непредвиденото събитие с вида застраховка, която би ги защитила в конкретната ситуация. Липсата на грешни отговори показа отново интереса, който предизвикват в учениците темите, свързани с финансовата култура.
Мария Димитрова каза, че преподаването й дава много. "Да излезеш от своята бизнес среда, да се върнеш в училище след години, да застанеш пред тези млади хора и да им разкажеш колко важно е да са финансово подготвени в днешно време, е голямо предизвикателство за мен, а и за тях", обясни тя. Според нея важно за интереса на учениците е да се срещат с хора, които ежедневно се занимават с материята, която преподават. "Винаги са били ангажирани в часовете и са оставали с много приятно впечатление, което ме радва. Много съм доволна специално от този час. Децата имаха много идеи, питаха за доста неща, които не разбират, личи си, че мислят и искрено се интересуват", коментира Мария Димитрова.

 

 

 

Какво ще кажете, ако приложение за Вашият смартфон Ви предлага разнообразие от рецепти, само ако му дадете информация за съдържанието на хладилника Ви? Тази иновативна идея, превърната в продукт, получи награда от МетЛайф. Каква е историята?

 В продължение на почти година, при второто издание на проекта „Знания, които променят живота“, доброволци от МетЛайф, в партньорство с Джуниър Ачийвмънт, предадоха своите финансови компетенции на ученици от 10-ти и 11-ти клас в цяла България. Тези знания, превърнати в идеи и после в продукти дадоха шанс на най-добрите да бъдат отличени на закриващото събитие от младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“, организиран от Джуниър Ачийвмънт.

 Пред близо 400 ученици, учители, представители на бизнеса, както и президента на Република България, г-н Росен Плевнелиев, наградата на  МетЛайф отиде при отбор Одеса, представител на Математическата гимназия във Варна.

 

Наградата и чек за 3000 лв. бяха връчена от г-н Цаконас, Генерален Директор на МетЛайф за България. Победителите бяха отговорили на всички важни критерии - иновативност, полза за обществото и финансово въздействие. Тяхната идея отговаря на важен въпрос – как да потребяваме само толкова, колкото ни е наистина нужно?

 Подкрепата на МетЛайф и Фондацията МетЛайф за подобни идеи и за реализирането на проекта „Знания, които променят живота“ е свързана инициативи в световен мащаб целящи подобрени финансови познания, подобрен достъп до финансови услуги и вземането на по-добри финансови решения.

 Колко е важно да се започне рано с всичко това тази година разбраха повече от 450 ученици, които повишиха финансовата си култура с над 40% в резултат на проекта „Знания, които променят живота“.

Петър току-що осинови малко кученце, което е само на два месеца. Той знае, че в началото животните са много палави, и се притеснява да не му се случи нещо и да има нужда от ветеринарна помощ. Какво бихте предложили на Петър?“ – това беше един от 5-те застрахователни сценария, които учениците трябваше да разиграят и да предложат възможно най-оптималното решение на своя клиент.

Учениците бяха разпределени в четири отбора, като във всеки имаше по един представител от двадесетте класа, включени в проекта. Отборите трябваше да разиграят по пет застрахователни сценария и да се справят с финансов казус, използвайки новопридобитите в програмата „Разумни финанси“ познания, като за целта разполагаха с 3 часа, компютър и интернет, и за част от времето – с подкрепата на бизнес консултанти от Метлайф, които ги провокираха да генерират най-доброто решение на казуса. В края на трите часа четирите отбора презентираха идеите на сена пред жури от мениджмънта на Метлайф България и Джуниър Ачийвмънт България.

Най-адекватно решение на финансовото предизвикателство и най-атрактивна презентация на сценариите даде отборът „Creative future“, който разигра всеки от застрахователните сценарии, като членове на екипа влязоха в ролята на клиент и застраховател. Евгени Бенбасат, представител на Метлайф България връчи грамоти за участие на отбора победител и ваучери за книги по избор на всеки от екипа. Поощрителната награда на журито и класиката в литературата по финансова грамотност „Богат татко – беден татко“ получи отбор „Непобедимите“. Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България и Венцислав Арнаудов, HR директор на Метлайф връчиха наградите на отбора и поздравиха всички участници с вдъхновяващи послания за важността на успешното управление на финансовите средства в живота на всеки човек.

Ето какво сподели за участието си във финансовия иновационен лагер и в програмата като цяло единадесетокласникът Иван Донев от СОУ „Св. Паисий Хилендарски“, Пловдив: „Предизвикателството в днешния ден за мен беше, че трябва да работя в екип с хора, с които сега се запознах. Очаквах аз да взимам решенията по казуса, но бях част от екип и това промени нещата. Мисля, че тепърва ще попадам в подобни ситуации и получих много положителен и ценен опит. След участието си в този проект и срещите с бизнес доброволците на Метлайф, които идваха в клас и ни преподаваха финансова грамотност, се чувствам много по-сигурен да управлявам правилно собствените си парични средства от тук нататък.“

В началото и в края на програмата „Разумни финанси” всички 430 ученици от петте града – София, Пловдив, Варна, Бургас и Пазарджик – бяха поканени да попълнят тест с 10 въпроса, обхващащи темите от уроците за финансова грамотност, които Джуниър Ачийвмънт България подготви и доброволците от Метлайф представиха в час. На база отговорите на учениците JA България измери въздействието от проекта и то показва, че финансовата компетентност на участниците в проекта е повишена с 51 %. За сравнение, в първото издание на проекта, в което се включиха 4 училища от регион София, в следствие на програмата „Разумни финанси“ учениците повишиха финансовата си грамотност с 23%. 

През април, който месец на финансовата грамотност, на учениците, участващи в проекта им предстои участие в локални иновационни лагери, които ще се проведат в училищата, с участие и на родители. А до края на учебната 2015/2016 г. учениците ще разработят своите финансови бизнес идеи в програмата „Учебна компания“ на JA България, с подкрепата на техните учители. Завършени и тествани в реална среда, бизнес идеите ще бъдат представени на Младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“, който JA организира традиционно в началото на юни, в София. Един от екипите ще получи и специалната награда на Метлайф България за учебна компания с най-добри финансови резултати.

MetLife България  и Джуниър Ачийвмънт България (ДАБ) стартират второто разширено издание на съвместния проект „Знания, които променят живота 2“ (LifeChanger), който се осъществява с финансовата подкрепа на Фондация MetLife.

„Знания, които променят живота 2“  цели да въоръжи с финансови познания и умения за успех ученици от 20 класа в страната – инициативата ще обхване 15 училища от София, Пловдив, Варна, Бургас и Пазарджик и ще се състои в обучителна програма по финансова грамотност „Разумни финанси“, която ще бъде представена на учениците от 21 доброволци от компанията MetLife. Три от училищата, участвали в първото издание на проекта ще се включат и сега с по един клас.

Официалният старт на проекта беше сложен в понеделник, 9 ноември 2015 г., в 108 СОУ „Никола Беловеждов“ в София, където се  събраха ученици, родители, представители на MetLife България и Джуниър Ачийвмънт и бизнес доброволците от MetLife, които ще представят в клас петте теми на програмата „Разумни финанси“.

В продължение на 4 месеца, от ноември до февруари 2016 г. ученици от 10 и 11 клас на 15 средни училища от София, Пловдив, Пазарджик, Варна и Бургас (общо 20 класа), в които не се изучава икономика и финанси, ще имат възможност да  подобрят своята финансова грамотност. С помощта на образователната програма „Разумни финанси“, разработена от Джуниър Ачийвмънт България и базирана на учебните програми „JA Лични финанси” и „JA Икономика“, учениците ще повишат познанията си за света на финансите. техни учители ще бъдат бизнес доброволците от MetLife, които ще им преподадат учебното съдържание. Темите обхващат областите спестяване, инвестиране, кредити, застраховки, личен бюджет, семейно финансово планиране и целеполагане. В рамките на проекта учениците ще бъдат изправени пред финансово предизвикателство – създаване на семеен бюджет, а най-добрите от тях ще участват и във финансов иновационен лагер, който ще се проведе през март 2016 г. в София. След това ще споделят добрия опит в своите общности, с участие в локални  инициативи през април, който е месецът на финансовата грамотност.

Разработената от екипа на ДАБ програма „Разумни финанси“ беше представена в края на октомври на доброволците от MetLife България. В следващите месеци, те ще представят всяка от темите в клас и ще споделят примери от своя професионален опит на финансови експерти от една от най-големите застрахователни компании в света. Всеки от тях ще посети по две от училищата, включени в проекта и ще презентира тема пред десетокласниците, ще разговаря с тях за финансовите въпроси, които ги вълнуват и така ще ги подготви за разумни финансови решения в бъдеще.

„Ако един човек иска да взима решенията за себе си сам, той трябва да има добра финансова култура. Иначе някой друг ще ги взима вместо него и може да се озове в ситуации, които не са благоприятни, може дори да няма контрол над собствения си живот. Затова финансовата култура е от изключително значение за всеки млад човек днес.” – каза Евгени Бенбасат, представител на MetLife България.

Проектът ще се реализира в рамките на образователната програма MetLife Life Changer на Фондация MetLife, която е насочена към подпомагане на младите хора да изградят разбиране за основите на финансовия мениджмънт, да повишат финансовата си грамотност и  да придобият умения за управление на финансовите средства, което ще им помогне да вземат релевантни решения в бъдеще. Проучвания показват, че 16–17-годишните младежи са целевата група, която има най-голяма нужда от специална подготовка по финансова грамотност, тъй като те съвсем скоро ще излязат на трудовия пазар.

 

MetLife обяви публикуването на годишния си доклад за корпоративна социална отговорност, обръщайки внимание на приноса на компанията към обществото и демонстрирайки как в същото време тя успява да реализира основните си бизнес цели, да управлява риска и да спазва дългосрочно поетите финансови ангажименти.

Докладът, озаглавен Глобалeн принос, включва актуализация на миналогодишния доклад и съдържа информация за това как компанията изпълнява екологични, социални и обществени проекти, включвайки в това число инвестициите, направени в полза на обществото, обслужването на клиенти, достъпът до продукти, програмите за служители, поддържането на многообразна работна среда, отговорността към околната среда и благотворителните дейности.

„Радваме се да споделим някои от начините, по които MetLife управлява бизнеса, така че да носи  допълнителна стойност за своите клиенти, служители и общности по света“ каза Майк Заркън, изпълнителен вицепрезидент на отдел Корпоративни връзки. „MetLife има близо 150-годишна история на отговорно корпоративно управление и този доклад потвърждава как и до днес продължаваме да следваме този висок стандарт.“

Основните акценти в доклада са:

Опазване на околната среда:

  • От 2005 г. досега MetLife намали употребата на енергия с 25% и редуцира със 100% вторичните емисии на парниковите газове в офисите си в САЩ и в тези, които са част от портфолиото на компанията;
  • MetLife притежава дялове в 46 LEED (американски стандарт за екологично строителство) сертифицирани имота, а 100% от собствените и управлявани офиси в САЩ са сертифицирани с ENERGY STAR (международен стандарт за енергийна ефективност);
  • Повече от 5 000 служители на MetLife от 25 офиса се включиха в активности по повод Седмицата на Земята през 2014 г.;
  • От 2003 г. досега MetLife инвестира 2.9 милиарда долара в проекти за възобновяема енергия и има дялове в повече от 25 вятърни и слънчеви паркове, които произвеждат достатъчно чиста енергия, за да захранят 1 милион домакинства.

 

Подобряване на стабилността в общностите:

  • През 2014 г. MetLife прави инвестиции от над 1.5 милиарда долара за подпомагане на обществото и за строежа на достъпни жилища за хората и осигурява над 3.5 милиарда долара за селскостопански заеми, насочени към земеделските производители.
  • Фондация MetLife е предоставила повече от 27 милиона долара безвъзмездна помощ за първите 2 години от поетия петгодишен ангажимент за 200 милиона долара. В допълнение, приблизително 14 милиона долара са отпуснати за развитие на общностите, младежта и образованието, гражданската и културна ангажираност и други инициативи в полза на обществото.
  • Повече от 7 300 служители на MetLife работиха като доброволци над 62 000 часа в полза на обществото в 23 държави през 2014 г. 

 

Обслужване на клиентите:

  • MetLife е обслужила приблизително 100 милиона  клиенти в целия свят през 2014 г. и е предоставила финансови услуги и продукти на 93 от първите топ 100 компании, според Fortune 500® (класация на най-добрите компании в света).
  • MetLife е покачила нивото на клиентско удовлетворение с 33%, според проучване на клиентските нагласи или Net Promoter Scores® (букв. Нетен Промотиращ Резултат).
  • Компанията е инвестирала 300 милиона долара в технологии, целящи да подобрят обслужването на клиентите и бизнес процесите.

Докладът Глобален принос е подготвен в съответствие с последните стандарти на Global Reporting Initiative, GRI (букв. Глобалната Инициатива по Отчетност, ГИО)-неправителствена организация, която определя стандартите на доклади за устойчивост. Стандартите на GRI са международно призната рамка, според която компаниите измерват и оповестяват своите икономически, социални и обществени резултати. Следвайки установения стандарт, MetLife се присъединява към хилядите компании по света в определянето на ползите и значението на своите бизнес активности.

За да прочетете целия доклад Глобален принос посетете: www.metlifeglobalimpact.com

Корпоративен принос и социална отговорност на MetLife в България:

MetLife в България, следва традициите на корпоративен принос и социална отговорност на компанията в глобален мащаб. През 2014 г.:

  • MetLife в България  в партньорство с Джуниър Ачийвмънт България успешно реализира първия по рода си образователен проект „Знания, които променят живота”, който помогна на ученици от гимназията да повишат финансовата си грамотност.
  • Служителите на MetLife в България се включиха в инициативата на Кива, глобална онлайн платформа за набиране на средства, целяща да подпомогне малки предприемачи от цял свят да получат финансова подкрепа за своите бизнес начинания.
  • MetLife в България се включи във Великденската благотворителна инициатива на в. Стандарт за набиране на средства за деца лишени от родителска грижа.

За поредна година MetLife отбеляза първия учебен ден, чрез партньорството си с водещата печатна медия „Стандарт“. Като комплимент за читателите, към всеки брой на вестника беше включена цветна ученическа програма, изобразена със Снупи и неговите приятели.

Закачливите герои ще съпътстват 90 000 ученици и техните родители през учебната година. Ще създават настроение на малките откриватели и ще им напомнят, че уроците могат да бъдат и забавни.